Çocuklar için bilgisayar güvenligi

İnternette arama yapacak olursanız “Bilgisayarınızı virüsten korumanın 10 yolu” adı altında, onlarca sitede kopyası bulunan bir makale bulabilirsiniz.

Bunlar artık eskimiş şeyler. Eskiden kastım da şudur ki, artık son kullanıcıların büyük bir oranı bunu biliyor. İşletim sistemini ve virüsten koruma yazılımınızı güncel tutmak, tanımadığınız kişilerden gelen elektronik postaları açmamak, güvenmediğiniz sitelerden dosya indirmemek.

Ama son kullanıcıların bir bölümü de var ki, bunlar çocuklar. Ben bu yazımda aslında onlara yönelik, basit bir şekilde nasıl anti virüs programı kurulacağını, nasıl kullanılacağını anlatacağım. Bununla da yetinmeyip Advanced System Care kullanarak bilgisayarlarındaki arızaları nasıl çözebileceklerini gösteriyor olacağım.

Virüslere karşı: Anti-Virüs!

Ben bile sunucu hariç tüm bilgisayarlarımda Microsoft’un kendi ürünü olan Security Essentials kullanıyorum. Bu yüzden size önerim de bu yönde olacak.

Başlıyoruz…

  1. http://windows.microsoft.com/tr-TR/windows/products/security-essentials adresine gidelim.
  2. Karşınıza Sürümünüzü seçin yazan bir kutucuk gelecek. Sizin bilgisayarınız için uygun olan versiyonu seçtikten sonra Ücretsiz* karşıdan yükleme butonuna tıklayın. İnternet tarayıcınız programı indirmeye başlayacaktır.
  3. Benim bilgisayarımda zaten yüklü olduğu için yükleme adımları hakkında ayrıntılı bilgi veremiyorum. Ancak uyarmam gereken bir nokta var, orjinal bir lisans kullanıyor olmalısınız. Korsan bir sürüm kullanıyorsanız, bu programı kullanamayacaksınız.

Nasıl kullanacaksınız?

Anti-Virüs programını kurduktan sonra onu başı boş bırakamazsınız. Güncel olması şarttır. Güncel olmayan bir anti-virüs programının neredeyse hiçbir işlevi yoktur. Az önce yüklediğiniz program, sisteminizin internete bağlantısı kesilmediği sürece arkaplanda çalışarak sessizce güncellemelerini yapmakta. Ancak dikkat etmeniz gereken bir nokta var burada arkadaşlar. Eğer kullandığınız bilgisayardan uzun süre internete bağlanmadıysanız, güncelleme konusunda program sekteye uğramakta.

Peki bunu nasıl anlayacaksınız? Microsoft Security Essentials herhangi bir sorun olmadığında sağ alt köşede yeşil renkli

bir logo ile karşınıza gelecek. Eğer güncelleme ya da tarama konusunda bir sorun varsa bu renk turuncuya dönecek. Bu durumda programı turuncu logoya tıklayarak çalıştırın. Size iki ihtimalle gelecektir:

  • Uzun zamandır güncellenmedim, beni güncelleştirmelisin.
  • Bilgisayarı uzun zamandır taramadım, beni kullanarak bilgisayarını olası tehlikelere karşı tara.

Dediğim gibi bu iki uyarıdan ilki bilgisayar ile uzun süre internete bağlanmadıysanız, ikincisi ise bilgisayarı uzun süre açmadıysanız gelir. Tabii kendi elinizle bilgisayar açık iken güncelleştirmeyi ya da taramayı durdurmayacağınızı varsayıyorum, yapmayın sakın böyle bir şey 🙂

Bu program ile ilgili değinmek istediğim son şey ise, size tehlikeli bir dosya var diye uyardığında onun önerilerini dinlemeniz. Ben bu programı biliyorum zararsız der ve silmezseniz, er ya da geç zararını göreceksiniz.

Bilgisayarınızı sağlamlaştırın

Ben kendi adıma bilgisayarı sağlamlaştırma/onarma konusuna önem veriyorum. Çünkü bilgisayarın son gücüne kadar kullanmam gerekiyor. Buna siz gerek duymayabilirsiniz. Bilgisayarınız sizin için yeterlidir, bilgisayarı zorlayacak şeyler yapmıyorsunuzdur. Ama bilgisayarı kurcalamayı, araştırmayı seven biriyseniz ve bilgisayarınızın birazcık daha hızlı olmasını istiyorsanız aşağıda yazacaklarım tam size göre.

Hangi tamirci?

Alternatifleriniz mevcut tabii. Ama ben size yine kendi kullandığımı tavsiye edeceğim: “Advanced SystemCare” Daha önce soluto, ccleaner gibi alternatifler kullandım. Soluto tam olarak tamir programı da sayılmazdı. Bütün tamir konularını tek elden yönetebilirsiniz bu program sayesinde. Pro ve Free versiyonları var. Ben pro versiyonunu kullanıyorum, ancak paralı, bilginiz olsun. Eğer para ödemek istemiyorum derseniz Free versiyonunu kullanabilirsiniz. Bence şimdilik sizin için kesinlikle yeterli Free versiyon.

http://download.cnet.com/Advanced-SystemCare-Free/3000-2086_4-10407614.html?part=dl-6271865&subj=dl&tag=button

Bu adrese gidip büyük Download Now butonuna tıklayarak programı indirelim. Benim bilgisayarımda kurulu olduğu için kurulumu adım adım gösteremeyeceğim ama zorlanacağınız bir basamak olmadığını düşünüyorum. Başarabilirsiniz, kendinize güvenin 🙂

Ne yapabilirsiniz?

Bu programda çabuk bakım ve derin bakım seçeneklerini incelemenizi öneririm. Programın güzel yanı sürekli açık kalabilmesi. Sürekli açık kalabildiği için bu çabuk bakım ve derin bakım çözümlerini otomatikleştirebilirsiniz. Yani siz ilgilenmeden o arkaplanda bilgisayarınızı temizleyip, düzeltim, eniyileyebilir.

Alet çantasında çeşitli araçlar var. Bunlar birazcık ileri seviye sayılabilir arkadaşlar. Ne yapacaklarını tam olarak araştırıp emin olmadan kullanmamanızı öneririm. Turbo güç seçeneği ise sizin seçtiğiniz sistem servislerini kapatarak yine bilgisayarınızı hızlandırmanızı sağlar. Ama yine dikkatli olun. Bu da ileri seviye bir seçenektir, bilgilenmeden kullanmanız bilgisayarınızın çalışmasına zarar verebilir.

Programın kullanımına dair bir kaç ekran alıntısını slayt haline getirdim, inceleyin, size ipuçları verecektir:

This slideshow requires JavaScript.

Advertisements

Comment On

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s