Marka Logoları: Nereden nereye?

Çalışmaya ara verdiğim zamanlarda internette gezinirken geçenlerde büyük markaların tarihçelerini araştırırken buldum kendimi. Karşıma çok ilginç sonuçlar çıkmasının haricinde büyük markalarının logolarının oldukça büyük evrimler geçirdiklerini gördüm.

 

İncelediğim markaların oldukça ilginç tarihçeleri var. Örneğin Shell‘in kuruluş amacı logosunda da olduğu gibi deniz kabukları satmak.

Audi‘nin 4 logosundaki 4 tane çember ise birleşen şirketleri temsil ediyor. Bu şirketler Horch, Audi, DKW ve Wanderer. Horch Almanca kulak ver anlamına geliyor, Audi’nin latincedeki anlamı da ne dersiniz? Evet, yine kulak ver.

Nokia ise 1860’larda Finlandiye kıyılarında kağıt üretimi yaparak temellerini atan bir şirket.

Bmw‘nin mavi beyaz yuvarlak madalyon şeklindeki logosu ise, Bavyera’nın bayrağını gösteriyor.

Opel araba üretimine geçene kadar ev makineleri, büyük dikiş makineleri ve bisiklet üretti. Adam Opel öldükten sonra araba üretimine geçildi ve bu zamana kadar dikiş makineleri konusunda piyasanın lideriydi.

En dikkatimi çeken tarihler bunlar, sizleri logoların evrimi ile başbaşa bırakıyorum.

 

 

Advertisements

Comment On

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s