Yarım saatte küllerinden doğan Sennheiser

2 yıl önce D&R’dan satın almış olduğum Sennheiser CX 200 marka iç kulaklıkların ömrünün dolduğunu düşünmeye başlamıştım. Bu kulaklığı satın alana kadar onlarca kulaklık bozdum ve bunların bana 2 yıl dayanması verdiğim parayı çoktan çıkardığının kanıtıdır. Ki ben, günde en az 2 saat müzik dinleyen, kulaklıklarını pantolonun cebinde taşıyan, yere düşüren, kısacası bu aleti çok ve hor kullanan bir insanım. Bana rağmen bir arıza çıkarmayan bu aletin artık ızgarasının iyice tıkandığını gördüm. Ve bunu yarım saat gibi kısa bir sürede temizlemeyi başardım.

Nasıl yaptığıma gelecek olursak:


Altta yazanları uyguladığınızda kulaklıklarınıza gelebilecek zarardan sorumlu değilim, eski haline geri getireceğim diye kulaklıklarınızı çalışmaz hale getirebilirsiniz.

  • Kulaklığınızın ayarlayıcısını(adaptörünü, lastik bandı) çıkarın. Sabunlu suyun içerisine bırakın.
  • Toplu iğne yardımıyla tıkanmış ızgaranın kenarından çekerek kulaklıktan ayırın.(Bu en dikkatli olmanız gereken nokta, iğneyi çok dikkatli kullanmalısınız, aksi takdirde ızgaranızı yamultabilir, kırabilir, ya da delebilirsiniz.)
  • Bir çay bardağını yarısına kadar mutfak temizliğinde kullanılan yağ çözücü ile doldurun ve birazcık seyreltmek için su ilave edin. Çıkardığınız ızgaraları içine bırakın.
  • Izgaralar yağ çözücünün içinde beklerken kulaklık ayarlayıcıları çıkarın ve bol su ile yıkayın.
  • Kulaklık ayarlayıcılarını bu şekilde yıkamayı haftada bir yapmanızda fayda var. Ses kalitesinde bir değişiklik yaratmasa bile kulakiçi sağlığınız için önemli.
  • Izgaraları yağ çözücüden çıkardıktan sonra peçeteyle iyice silin. Sonra yerlerine yerleştirin. Benim kulaklıklarımda japon yapıştırıcısı ya da başka bir yapıştırıcı kullanmama gerek kalmadı, kulaklıklar ızgaraları kendiliğinden eskisi gibi tuttu.
  • Kulaklık ayarlayıcılarını kulaklığınıza tekrar geçirin. Eğer benim gibi sık kullanan biriyseniz ses kalitesini anında farkedeceksiniz.

Bundan sonra ızgara temizlemeyle uğraşmak istemiyorsanız bu adresi gözden geçirmenizde fayda var. http://goo.gl/Frqj8

Comment On

